09-08-06

day 17-1

Zo, ons voorlaatse reisverslag. geplaatst in uitgesteld relay.

we zijn ondertussen  terug bij John en Sharon voor de laatste dagen van ons verblijf. Gisterenmorgen vertrokken we vanuit Montgomery richting Ozark Alabama.

Geen highway deze keer maar een binnenweg, die ook een viervaksbaan bleek te zijn, maar die ons door de oude dorpjes naar onze bestemming bracht. Soms had je echt het gedacht van door de jaren vijftig te rijden, tenminste de woningen van die tijd, die nog rechtstonden waren zeker nog authentiek uit deze periode. Maar eenmaal binnen de dorpsgrenzen kwam je terug in deze tijd, een reeks restaurant, winkels enz…. alsof je in een grootstad bent.

Onderweg kregen we ook duidelijkheid over de betekenis van een Mobile home. Wij denken dan steeds aan een camper, maar voor de amerikanen is een mobile home een woning die mobiel is, en die je desnoods enkel honderd km verder weer kan neerzetten. Ze zijn verkrijgbaar in alle maten, afwerkingen en prijzen en bestaan gewoonlijk uit twee van dergelijke delen die je hier op de foto ziet. Uitzonderlijk breed wegvervoer zoals je ziet.

Ter hoogte van Ozark moesten we een 10 km de weg volgen die ons binnenbracht in Fort Rucker, het opleidingscentrum van de helikopterpiloten, al jarenlang het mekka van deze fly boys. Het museum, ‘the US Army Aviation Museum ,dat binnen de kazerne ligt, is het grootste waar je alle helikopters, die door de jaren heen door de landmacht gebruikt zijn, kan weervinden. De bekendste beelden zijn natuurlijk de beelden uit Vietnam, met de UH, maar er bestaan daarvan meer varianten dan ik wist.  De enorme tentoonstellingshal stond inderdaad vol met helikopters en vliegtuigen van welleer, een waar genoegen om in rond te wandelen.  Er was ook een Hall of Fame voor de distinguished Pilots en een aparte ruimte voor de Vietnam fallen Aviators.

We zetten daarna onze tocht verder richting Florida maar net voor de grens overgang stond ons namiddag stormbuitje te wachten. Water viel eruit in bakken, en het was dan ook geen zonnige thuiskomst in Florida. Toch konden we de laatste km afleggen in den droge.

We hadden vanavond een kamer geboekt aan de kust van Florida, Panama City.

Volgens de laatste info die we hadden zou Valere Miserez, een belg die ik nog ken van mijn tijd in Huntsville, in Florida hier nu verblijven. Op zijn vermoedelijk thuisadres echter geen antwoord, dus even vragen aan een toevallige passant of ze toevallig ‘die Belg’ niet weten wonen. Oh, antwoordde de man, ben je op zoek naar ‘Val’, die is juist op verlof naar Belgie, vorige week vertrokken. Blijft daar voor een zestal weken, en ik kijk af en toe zijn pool na.

Zo, dat wisten we dan ook, Valere woont hier wel zeker, maar is er niet. Konden we de badstad nog even verkennen en enkele Florida souvenirs gaan zoeken. Ondanks het hoogseizoen is het hier allemaal erg doods, veel toeristen zie je hier niet. Maar we vonden wel een leuk en lekker chinees buffet waar we smakelijk gegeten hebben.

Vanavond nog wat tv kijken, vroeg naar bed en morgen vroeg op tijd vertrekken.

Onze laatste stop voor Jacksonville word Tallahassee, de hoofdstad van Florida, even kijken of Jebb Bush, de broer van ...., wel thuis is.

Op het hotel is er geen internet vanavond, maar een restaurant twee straten verder wel, ik ga proberen dit te posten vanop de parking van het restaurant. Foto’s volgen later. en die zijn hiermee geplaatst

Vanuit Panama City , Florida

Paul, Carola & Kitty

Extra foto's worden de volgende dagen nog bijgeplaatst.

17:43 Gepost door Paul, Carola en Kitty in the USA in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: ekellop, trip-usa |  Facebook |